Tilauskäytäntö

  • Asiakas tekee 4H-sitter-tiedustelun joko puhelimitse, sähköpostitse tai kotisivuilta löytyvän lomakkeen avulla. Yhteystiedot löytyvät kohdasta "4H-dog-, cat- ja petsitter-tiedustelut". Yhteydenoton jälkeen asiakkaalle annetaan sitterien (1-3 kpl) yhteystiedot. 



  • Asiakas ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä valitsemaansa sitteriin ja tiedustelee tämän mahdollisuutta ottaa tarjolla oleva hoitokeikka vastaan. Sopivan sitterin löytyessä asiakas ja sitteri sopivat tarpeen mukaan etukäteen tutustumiskäynnin, jonka aikana käydään läpi lemmikin hoitoon liittyvät asiat ja sitteri tapaa hoidettavan lemmikin. Samalla täytetään tuntilista. 



  • Yhdistys pyrkii tarjoamaan asiakkaalle aina ensisijaisesti niiden sitterien yhteystietoja, jotka asuvat asiakkaan lähellä. Mikäli sitterin työmatkan pituus on kuitenkin yli 5 km/suunta, asiakas korvaa sitterille matkakulut. Matkakulut maksetaan suoraan sitterille.



  • Tehdyn työn jälkeen 4H-sitteri toimittaa tuntilistan 4H-toiminnanjohtajalle. Liedon 4H-yhdistys hoitaa asiakkaan laskutuksen ja maksaa sitterin palkan. Yhdistys hoitaa työnantajan velvollisuudet, kuten eläkevakuutus- ja sosiaalivakuutusmaksut, vakuuttaa työntekijän työssäoloaikana ja hoitaa palkasta mahdollisesti menevät ennakkoveromaksut.